NLP Psykoterapeut

NLP Psykoterapeut   NYHED

Print Friendly, PDF & Email

NLP Huset tilbyder gennem sin 4-årige NLP Psykoterapeutuddannelse et fagligt og personligt udviklingsforløb, hvor du med et moderne og veldokumenteret udgangspunkt i NLP og psykoterapeutisk teori og metode bliver i stand til at kunne skabe forandringer for mennesker, der har det svært.

Uddannelsen sigter mod at give dig en dyb og mangfoldig viden om og træning i psykologisk, terapeutisk forandringsarbejde og samtidig give dig mulighed for at kunne forstå og inddrage samfundsmæssige perspektiver på arbejdet, parforholdet, familien og det individuelle liv.

VI HOLDER INFOMØDE DEN  28. MAJ KL. 18 – 21. INGEN TILMELDING – BARE KOM.

Formålet med den 4-årige psykoterapeutuddannelse er at uddanne NLP Psykoterapeuter, der på et fagligt og menneskeligt dybt niveau kan tilbyde og udføre strategisk, læringsorienteret psykoterapi med udgangspunkt i NLP’s teori, metode og livsfilosofi og relateret til nyere psykologiske teorier baseret på bla. hjerneforskning.

Uddannelsen har som overordnet mål:

  • at udvikle den studerendes personlige, relationelle, faglige og metodiske kompetencer inden for strategisk, læringsorienteret kortidsterapi. NLP’s teori og praksis er i denne sammenhæng omdrejningspunktet
  • at skabe et kritisk og reflekteret udgangspunkt for valg og anvendelse af teorier og metoder hos den studerende, så den enkeltes praksis og virkefelt står på et solidt personligt og fagligt fundament
  • at give den studerende et højt etisk udgangspunkt for udøvelse af psykoterapi og andre typer opgaver, hvor relationen til og kommunikationen med andre mennesker er i centrum.

Vi er igang med en proces vedr. godkendelse af vores NLP Psykoterapeutuddannelse hos Dansk Psykoterapeut Forening. Foreningen administrerer de tværministerielle kvalitetskriterier for private psykoterapeutuddannelser i Danmark.

En godkendt uddannelse betyder, at du som færdig NLP Psykoterapeut

  • kan blive medlem af foreningen
  • må bruge den beskyttede titel Psykoterapeut MPF
  • kan markedsføre dig via foreningens hjemmeside
  • kan få rådgivning, et fagligt netværk og en række forsikringsfordele.

Samtidig bliver denne uddannelse jævnligt akkrediteret i forhold til kvalitetskriterierne fra de 4 ministerier (Socialministeriet, Undervisningsministeriet, Indenrigsministeriet og Sundhedsministeriet).

Kort sagt: Du får en kvalitetsstemplet uddannelse.

Da der er en række tværministerielle krav til en godkendt psykoterapeutuddannelse, har vi samlet alle formalia i vores Studieordning, som du kan downloade i linket herunder:

NLP Psykoterapeutuddannelse – studieordning ver. 2, 2018

Den 4. årige NLP Psykoterapeutuddannelse er bygget op af en række elementer, som alle har til formål at sikre, at du får maksimalt udbytte undervejs. Du kan læse mere om det samlede tidsforbrug og den samlede økonomi i menupunkterne herunder. Og du kan læse mange flere detaljer om indhold, formål, pædagogik, etik, principper osv. i Studieordningen – download her

Basisuddannelsen tager 2 år
1. år – NLP Practitioner / Business Practitioner uddannelsen
2. år – NLP Master Coach uddannelsen

Overbygningsuddannelsen  tager 2 år
3. år – NLP Psykoterapeut
4. år – NLP Psykoterapeut

Uddannelsen består af 25 undervisningsmoduler samt krav om træning mellem modulerne. Læs herunder om optagelse på de enkelte år – og især de muligheder for dispensation der er, hvis din NLP Master uddannelse er mere end 4 år gammel.

Ud over de 25 undervisningsmoduler skal du have  egenterapi, supervision og dine egne træningsklienter, som ikke er medstuderende. Du kan læse meget mere om dette og det samlede tidsforbrug i menupunkterne herunder.

På 1. år er fokus primært på grundlæggende kommunikation, coaching og selvledelse. Den studerende lærer den grundlæggende teori inden for NLP kommunikation og NLP forandringsarbejde gennem en oplevelsesorienteret og medinddragende tilgang til stoffet.

Læs mere om NLP Practitioner uddannelsen i dette link

Det er vigtigt, at du tilmelder dig 1. året på denne side, da der er forskellige momsregler alt efter, om du er tilmeldt en psykoterapeutuddannelse eller blot en NLP uddannelse. Psykoterapeutuddannelser er nemlig momsfritaget.

På 2. år udvides fokus, så den studerende lærer at arbejde kreativt, selvstændigt og reflekteret med NLP i forbindelse med psykologisk forandringsarbejde, hvor coaching er rammen om dette.

Den studerende udvikler en personlig stil i det personlige forandringsarbejde med andre mennesker og lærer desuden, hvordan uenige parter i en given kontekst hjælpes via mediation, excellent spørgeteknik og værdiarbejde.

Den studerende lærer metoder og modeller til at arbejde med modeling og avancerede terapeutiske NLP teknikker. Den personlige selvrefleksion via læringsdagbøger fortsætter og dette er bl.a. udgangspunktet for den obligatoriske supervision af det terapeutiske arbejde.

Læs mere om NLP Master Coach her.

Det er vigtigt, at du tilmelder dig 2. året på denne side, da der er forskellige momsregler alt efter, om du er tilmeldt en psykoterapeutuddannelse eller blot en NLP uddannelse. Psykoterapeutuddannelser er nemlig momsfritaget.

Målet med uddannelsens 3. og 4. år (overbygningen) er, at du bliver i stand til at arbejde med mindre velfungerende mennesker. Du får videreudviklet din evne til at være i mindre velfungerende miljøer og sammen med mennesker i følelsesmæssigt, kognitivt eller fysisk udfordrede livssituationer. Det handler især om at træne en personlig og faglig robusthed, så psykoterapeuten både som fagperson og som menneske kan klare mødet med det svære, det udfordrende og det tilsyneladende meningsløse.

Du bliver også i stand til at arbejde i større kontekster end den individuelle ’psykoterapeut-klient’ relation og kan dermed arbejde med større systemer som fx familier, teams og forskellige organisatoriske enheder. Du vil endvidere få en forståelse for en række samfundsmæssige vilkår for mennesker både privat og arbejdsmæssigt.

Du får undervejs udvidet din forståelse for psykologiske forandringsprocesser og for, hvad det vil sige at arbejde med strategisk, løsningsorienteret psykoterapi.

Samtidig bliver du trænet i at kunne argumentere kvalificeret og reflekteret over dine valg og fravalg af metoder og teknikker i din egen praksis med klienter samt i stand til at vurdere muligheder og begrænsninger i forbindelse med psykoterapeutens arbejde med sundheds- og sygdomstematikker og de etiske valg forbundet med disse.

På overbygningen introducerer vi den særlige læringsmetode Læringslaboratoriet, hvor klienter med udfordringer og problemer svarende til de enkelte modulers teoretiske og metodiske indhold inviteres og fungerer som eksperter og træningsklienter for de studerende. Gennem denne metode bliver læring en emergent proces for de studerende, og de klinikkompetencer, som de studerende undervejs skal opbygge, bliver omdrejningspunktet for din faglige og menneskelige udvikling som psykoterapeut.

Samtidig bliver gruppen af studerende en læringsplatform, hvor de studerende sammen med underviseren producerer læringen. På denne måde kan dialog og perception som grundredskaber i forandringsarbejde undersøges.

Herudover flyttes fokus fra at have arbejdet med ressourcefyldte og velfungerende mennesker på basisuddannelsen til på overbygningsuddannelsen også at kunne hjælpe og rumme mennesker med ondt i livet.

De fleste af overbygningens temaer bliver bearbejdet flere gange, og de temaer, der kræver mest træning, introduceres først. Derfor starter vi på 3. året med nogle at de mest grundlæggende problemstillinger og udfordringer.

3. år består af 8 undervisningmoduler à 3 dage. Herudover skal du igang med egenterapi , supervision og træningsklienter (se detaljer i de specifikke menupunkter herunder). Du kan læse meget mere om modulernes indhold  i Studieordningen – download her

Modul 1 – Personlig udvikling

  • Neuropsykologi, NLP og personlig udvikling – hvad siger hjerneforskningen?
  • Nonspecifikke faktorer som det afgørende i klient-terapeutrelationen
  • Terapeutiske metaforer og Miltonsprog
  • Will power / fri vilje og etik i et kantiansk perspektiv
  • Faglige temaer af særlig karakter:
    Selvværd, skam og skyld
    Vrede – Anger Management
    Mennesker med særlige forudsætninger: ADHD, autisme, særligt begavede
  • Klinikkompetencer:
    Nonspecifikke faktorers betydning for resultatet af terapien (rapport, empati, varme og menneskelighed)
    Kriterier for assessment (udredning)
    Udarbejdelse af anamnese
    Beskrivelse af temaer og problemstillinger
    Hypotesedannelse og træning i at kunne slippe egne hypoteser (BLINK)
    Beskrivelse af klienternes ressourcer samt løsningsmuligheder og valgte interventioner
    Journalisering (procedurer, fortrolighed, opbevaring, personfølsomme data, etik mm.)
  • Psykoedukation (dette gentages på ALLE moduler)
  • Supervision af terapeutisk arbejde i løbet af modulet (på ALLE moduler)

 Modul 2 – Klassisk udviklingspsykologi

  • Klassisk udviklingspsykologi
  • Børns udvikling
  • Personlighedsdannelse og -udvikling
  • Tilknytning og adskillelse

Modul 3 – Traumer

  • Nyligt opståede traumer / specifikke opståede hændelser
  • Typer af traumer
  • Håndtering af undgåelsesadfærd
  • Værktøjer:
    Traume- / fobikur
    VK og AK dissocieringsteknikker
    EMDR
  • Sekundær traumatisering
  • Verbaltraumer
  • PTSD

Modul 4 – Depressioner

  • Depression set som et ”systemnedbrud”
  • Depression som et resultat af negative tanker
  • Depresson forstået som sygdom
  • Faser og grader af depressioner
  • Tests og spørgeskemaer
  • Prognoser og tilbagefaldsforebyggelse, herunder forskning omkring kost, motion og lys
  • Kognitiv terapi og leveregler (Beck)
  • Learned Optimism (Seligman)
  • Depression og stress

Modul 5 –  Kriser

  • Krise set som systemnedbrud.
  • NLP værktøjer:  Pacing, pacing, pacing og derefter støtte til at finde ny mening (reframing)
  • Typer af kriser:
    Helbred: Alvorlig sygdom, invaliditet, impotens, overgangsalder, dødsfald mm.
    Parforhold: Ægteskabelige kriser / kriser i familier – herunder skilsmisse
    Job: Fyring, ændret arbejdslivssituation o.lign.
    Økonomiske kriser
    Identitetskriser / eksistentielle kriser / livskriser
    Sorg og tab

Modul 6 – Stress

  • Stress set som systemnedbrud
  • Stress set som et fænomen i det senmoderne samfund
  • Typer og faser af stress
  • Stress, angst, depression og krise
  • Resiliens, sårbarhed og tilbagefaldsforebyggelse
  • Tilbagefaldsmestring som metode

Modul 7 – Gruppeterapi som intervention

  • At arbejde med den enkelte deltager i gruppen, hvor de øvrige deltagere via vikarierende læring gennemgår en lignende proces
  • Psykodrama
  • Tavistock
  • Yalom
  • Goffman om roller og masker
  • Social Cure
  • Enneagrammet

Modul 8 – Gruppeterapi som intervention (fortsat) samt årseksamen

  • Gruppeterapi som intervention: Se ovenfor (7. modul)
  • Årseksamen / stopprøve: Modulet slutter af med en test af viden og professionelle færdigheder med det formål at evaluere den studerendes niveau og udviklingspunkter inden 4. året.

4. år består af 7 undervisningmoduler à 3 dage. Samtidig fortsætter du din egenterapi , supervision og har træningsklienter. Du kan læse meget mere i Studieordningen – download her

Modul 1 – Angst

  • Typer af angst
  • Undgåelsesadfærd
  • NLP-værktøjer
  • Andre behandlingsmetoder end NLP
  • Eksponering
  • Psykoedukation (gentages på ALLE moduler)
  • Supervision af terapeutisk arbejde i løbet af modulet (på ALLE moduler)

Modul 2 – Misbrug og afhængighed

  • Misbrug som psykisk afhængighed
  • Misbrug som fysisk afhængighed
  • Misbrug forstået som en sygdom
  • Alkoholisme forstået som en ””double personality disorder”
  • Misbrugspsykologi
  • Anonyme Alkoholikere, Al-Anon og Alateen
  • Den kognitive tilgang
  • Tilbagefaldsmestring som strategi
  • NLP værktøjer

Modul 3 – Gruppeterapi som intervention (fortsat fra 3. året)

Modulet afslutter uddannelsens tema om gruppeterapi som interventionsform.

Modul 4 – Parforhold

  • Tilknytningsstil
  • Roller i parforholdet
  • Relevante NLP-modeller
  • Polarisering
  • Kropssprogets betydning for forholdets udvikling (Gottman)
  • Indlevelse og lytning (Imago)
  • Narrative og systemiske perspektiver
  • Eksempler på temaer:
    Personlige konflikter
    Barnløshed
    Utroskab
    Økonomi
    Seksualitet

Modul 5 – Familiedynamikker

  • Fungerende og sysfunktionelle familier
  • Symptomer på dysfunktionelle familiemønstre
  • Interventionsformer ved familieterapi, herunder flerfamiliegrupper og video
  • Inddragelse af familien ved individuel terapi
  • Familiemønstre (genogram)
  • Familieopstilling
  • Virginia Satir

Modul 6 – Psykiatriske diagnoser

  • Gennemgang af ICD-10
  • Case-arbejde og rollespil

Modul 7 – Psykiatriske diagnoser (fortsat) samt afsluttende eksamen

  • Psykiatriske diagnoser: Se ovenfor (6. modul)
  • Afsluttende eksamen: Modulet slutter af med en test af viden og professionelle færdigheder med det formål at evaluere den studerendes niveau.

Uddannelsen indeholder i alt 25 undervisningsmoduler / 75 undervisningsdage. Der undervises ca. hver 6. uge. Undervisningsmodulerne er fordelt over 4 år:

Basisuddannelsen:
1. år: 5 moduler à 3 dage (torsdag – lørdag)
2. år: 5 moduler à 3 dage (torsdag – lørdag)

Overbygningsuddannelsen:
3. år: 8 moduler à 3 dage (fredag – søndag)
4. år: 7 moduler à 3 dage (fredag – søndag).

Herudover er der uden for undervisningsmodulerne et samlet tidsforbrug på 360 lektioner (à 45 minutter) for den studerende. Dette er tid til egenterapi, supervision, træning (øvegruppe) og klinisk arbejde med træningsklienter. Læs mere  om indhold og specifikke krav i menupunkterne herunder og i Studieordningen.

Du skal yderligere sætte tid af til forberedelse via litteraturlæsning og refleksion (læringsdagbog) samt forberedelse til både skriftlige og praktiske eksaminer.

Tidsforbruget er større på overbygningen, bla. fordi man som studerende har træningsklienter og får supervision på dette. Herudover skal du på overbygningen skrive og gennemføre større eksamensopgaver.

Uddannelsens samlede tidsforbrug over de 4 uddannelsesår er i alt 970 lektioner fordelt på følgende måde:

I alt undervisningsmoduler 610 lektioner:
Teori og metode – 450 lektioner
Selvrefleksion / lærerterapi – 110 lektioner
Supervision af terapeutisk arbejde – 50 lektioner

I alt uden for undervisningsmoduler 360 lektioner:
Egenterapi – 40 lektioner
Supervision på klinisk arbejde – 150 lektioner
Færdighedstræning (øvegrupper) – 140 lektioner
Klinisk erfaring med træningsklienter – 30 lektioner

Skema over samlet tidsforbrug

*) Lektioner uden for undervisningsmodulerne

NLP Huset tilbyder flere gange om året en introduktionsaften, hvor interesserede kan komme og høre om uddannelsen og møde nøglepersoner fra uddannelsen. Se datoer her på siden.

Herudover er der følgende optagelseskriterier:

1. år – NLP Practitioner / NLP Business Practitioner
Der er ingen optagelseskrav på NLP Practitioner / NLP Business Practitioner uddannelsen. Du skal dog opfylde en af nedennævnte kvotekrav (1, 2 eller 3) for at kunne starte på NLP Psykoterapeutuddannelsen.

2. år – NLP Master Coach
Optagelsen på NLP Master Coach uddannelsen forudsætter en certificering som NLP Practitioner / NLP Business Practitioner. Du skal dog opfylde en af nedennævnte kvotekrav (1, 2 eller 3) for at kunne starte på NLP Psykoterapeutuddannelsen.

3. og 4. år – NLP Psykoterapeut
Optagelse på 3. år forudsætter en certificering som NLP Master Coach (hvis du er certificeret NLP Master fra en anden NLP skole – se nedenfor). Herudover kræver skolen en vis modenhed, livserfaring og motivation over for det at arbejde i et psykologisk felt, hvor deltageren selv aktivt involverer sig i undervisningen og er åben for at arbejde med sig selv. Vurderingen af dette er individuel og foretages af den uddannelsesansvarlige  i løbet af 1. og 2. år.

Ansøgere under 25 år skal til en indledende samtale for en vurdering af modenhed og kompetencer. Optagelse på 4. år forudsætter beståede eksaminer og en aktiv deltagelse på uddannelsens 3. år.

Ansøgerprofiler / deltagerforudsætninger (kvoter)
Ud over ovenstående, skal du leve op til en af nedenstående 3 kvoter, før du kan starte på NLP Psykoterapeutuddannelsen:

Kvote 1 er ansøgere med en relevant lang (5 år) eller mellemlang (3 år) videregående uddannelse af psykologisk, pædagogisk eller sundhedsfaglig karakter som fx psykolog, læge, sociolog, lærer, sygeplejerske, socialrådgiver, ergo-/fysioterapeut eller pædagog. Andre med en uddannelse på tilsvarende niveau kan optages efter en konkret vurdering. Ansøgeren skal have min. 3 års praktisk anvendelse af uddannelsen eller anden relevant erhvervserfaring.

Kvote 2 er andre ansøgere med en videregående uddannelse på min. professionsbachelorniveau, der ikke er af psykologisk, pædagogisk eller sundhedsfaglig karakter. Ansøgere i kvote 2 skal have min. 3 års erhvervserfaring inden for deres fag. Optagelse på uddannelsen sker efter en konkret vurdering og ud fra en helhedsbetragtning, hvor uddannelsesniveau, modenhed, alder, motivation og erhvervserfaring klarlægges. Du skal til en personlig samtale for at afklare dette.

Kvote 3 (dispensation) er ansøgere fra andre faggrupper end de ovennævnte. Ansøgere i kvote 3 skal supplere deres uddannelse med et etårigt kursus i psykologi/psykologiske teorier m. en afsluttende eksamen. Kurset skal være fortløbende og indeholde undervisning i min. tre og helst flere grundteorier inden for psykologien. Det kan fx være HF i psykologi på B-niveau eller et kursusforløb hos en privat udbyder (en NLP uddannelse kan ikke anvendes til dette, da denne uddannelser udgør 1. og/eller 2. år på uddannelsen). Ansøgere i kvote 3 skal også have min. 3 års erhvervserfaring inden for deres fag. Optagelsen på uddannelsen sker efter en konkret vurdering og ud fra en helhedsbetragtning, hvor uddannelsesniveau, modenhed, alder, motivation og erhvervserfaring klarlægges. Du skal til en personlig samtale for at afklare dette.

Merit
Der gives merit til studerende fra andre psykoterapeutiske skoler (studerende fra andre NLP skoler: Se nedenfor). Merit gives for hele, afsluttede studieår. Ansøgeren skal dokumentere det/de gennemførte studieår ved at indsende eksamensbeviser eller andet, der bekræfter, at dele af studiet er gennemført. Som udgangspunkt skal psykoterapeutuddannelsen afsluttes inden for 6 år. Se undtagelser i Studieordningen (kan downloades).

Optagelse af studerende fra andre NLP skoler
Ansøgere med en NLP Master uddannelse fra en anden skole end NLP Huset kan optages på 3. året, hvis de indledningsvis gennemfører og består en optagelsesprøve og samtidig forpligter sig til at erhverve det samme antal lektionstimer, færdighedstræning, praktisk erfaring samt supervision, som gælder for studerende fra NLP Huset.

Optagelse på 3. år for studerende med en NLP Master certificering mere end 4 år gammel

Da man som studerende som udgangspunkt ikke må være mere end 6 år om at gennemføre hele psykoterapeutuddannelsen, betyder det, at afslutningen af basisuddannelsen (NLP Master Coach) ikke må være mere end 4 år gammel.

Hvis det er tilfældet, kan skolen og ansøgeren aftale, at ansøgeren fungerer som undervisningsassistent på et eller flere hold for at repetere og træne. Ansøgeren skal til en personlig samtale for at afklare dette og skal være indstillet på, at skolen forventer en aktiv og dedikeret indsats i rollen som undervisningsassistent. Ansøgeren skal samtidig forpligte sig til at erhverve det samme antal lektionstimer, færdighedstræning, praktisk erfaring samt supervision, som gælder for studerende fra den til hver tid gældende NLP Master Coach uddannelse. Ved en tilfredsstillende indsats – og evt. en bestået optagelsesprøve, hvis skolen vurderer, at dette er formålstjenligt – kan ansøgeren optages på 3. året (OBS, ansøgeren skal stadig opfylde en af ovenstående kvotekrav).

Optagelsesprocedure og betaling
Alle ansøgere udfylder et elektronisk ansøgningsskema. Ud fra dette skema vurderes det, om ansøgeren er kvote 1, 2 eller 3 studerende. Skemaet sendes direkte til ansøgeren efter tilmelding. Herudover deltager ansøgere i en fælles introduktionsaften.

De studerende optages ud fra en samlet vurdering i forhold til kriterierne for optagelse på uddannelsen og i det omfang, der er plads på det ønskede hold.
Studerende på 1. år, som er kvote 3 studerende, gennemfører sideløbende med 1. året det obligatoriske psykologikursus, hvis dette ikke allerede er gennemført.

Man forpligter sig til at deltage i og betale for uddannelsen 1 år ad gangen. Afdragsordning kan evt. aftales – se yderligere i menupunktet her på siden.

NLP Psykoterapeutuddannelsen består af flere elementer, som du tilmelder dig og betaler for hver for sig. Psykoterapeutuddannelser er momsfritaget, og priserne er derfor:

1. år – kr. 23.950
2. år – kr. 23.950
3. år – kr. 28.000
4. år – kr. 24.500
Egenterapi  – kr. 18.000 (skal være påbegyndt inden 3. år)
Supervision – kr. 27.075 (3. og 4. år).

Udgifter til eksamen samt frokost og snacks er inkluderet i prisen.

På 3. og 4. år vil der være udgifter til enkelte bøger. Der udleveres på alle 4 år en fyldig kursusmanual.

Afdragsordning

Hvis du vil betale uddannelsen i rater, lægger vi 10% oven i prisen til administration. Du skal have betalte alle rater i det enkelte kursusår, før du kan gå til eksamen og dermed fortsætte på næste år (eller på 4. året gå til den afsluttende eksamen).

Langt de fleste af vores kursister får deres uddannelse hos os betalt af deres arbejdsgiver. Hvis du ikke har mulighed for det, kan du måske få en Bruttolønsordning, hvor din arbejdsgiver betaler for din uddannelse, inden du betaler skat. Det betyder, at du sparer 30-50% af beløbet.

Du skal aftale dette direkte med din arbejdsgiver, og typisk er det jeres HR-afdeling, der administrerer ordningen. Læs mere om Bruttolønsordninger hos Skat i dette link.

Egenterapi er individuel psykoterapi, som du modtager uden for uddannelsesmodulerne. Du vælger selv temaer for sessionerne, men det anbefales, at temaerne ligger inden for formålet med NLP Psykoterapeutuddannelsen. Dvs. temaerne skal være relevante i forhold til at ruste dig i forhold til at kunne arbejde professionelt, empatisk, nærværende og etisk korrekt som psykoterapeut efter endt uddannelse.

Du kan starte på sin egenterapi allerede på 1. år og skal senest være i gang med dette inden starten på 3. år.

Du aftaler direkte med psykoterapeuten (MPF) de nærmere rammer for terapien. Skolen udleverer en liste med godkendte psykoterapeuter (MPF), som du kan anvende.

Du skal i alt modtage 40 lektioners (30 timers) egenterapi. Der betales særskilt for egenterapien direkte til terapeuten. Som udgangspunkt koster egenterapi kr. 600 i timen (momsfritaget). Dvs. prisen er i alt kr. 18.000 (momsfritaget).

Egenterapien skal dokumenteres skriftligt – skemaer kan downloades på her på hjemmesiden.

I løbet af 3. og 4. år skal du have supervision på dit kliniske arbejde med træningsklienter. Dette foregår uden for undervisningsmodulerne. Supervisionen gennemføres af en tilknyttet supervisor (MFP).

I supervisionen får du direkte eller indirekte supervision på dit arbejde både individuelt (20% af lektionerne) og i mindre grupper (80% af lektionerne). Supervisionen skal supplere den individuelle læringsproces hos dig, så du kan udvikle en professionel brug af NLP i forbindelse med psykoterapi. Du skal modtage 150 lektioners (112 timers) supervision. 2/3 af supervisionen kan tages hos den samme supervisor.

Skolen sammensætter supervisionsgrupperne, når hhv. 3. og 4. året starter. Det betyder, at du kan opleve, at en supervisionsgruppe skifter på 4. året.

Som udgangspunkt planlægger supervisorerne og skolen datoerne for supervisionen. Der er mødepligt til supervision. Bliver en studerende forhindret i at deltage, kan de mistede timer evt. indhentes i en anden gruppe. Aftaler om dette sker direkte mellem supervisor og dig. Dette bør ske i mindst muligt omfang og kun med uopsættelige grunde som sygdom, presserende arbejdsopgaver o. lign.

Der skal være klare aftaler om den enkelte sessions setting og rollerne for terapeut, klient og evt. andre deltagere. De involverede parter tavshedspligt.

Supervisionen skal dokumenteres skriftligt – skemaer kan downloades her på hjemmesiden.

Skolen stiller lokaler til rådighed for supervisionen.

Der betales særskilt for supervisionen. De 150 lektioners supervision koster i alt kr. 27.075 (momsfritaget).

På overbygningsuddannelsen (3. og 4. år) skal du have klinisk erfaring med træningsklienter. Dvs. du skal finde klienter, der ikke er medstuderende.

Du kan evt. aftale et honorar med klienten og skal udtrykkeligt gøre klienten opmærksom på, at du er psykoterapeutstuderende under supervision.

50% af sessionerne m. træningsklienter kan overværes af din supervisor og tælle med som supervision.

NLP Huset stiller i begrænset omfang lokaler til rådighed for klinisk erfaring m. træningsklienter.

NLP Huset opretter en side på hjemmesiden, hvor interesserede klienter kan finde en psykoterapeutstuderende – og omvendt. På denne måde får du mulighed for stille og roligt at bygge sin egen klinik op.

Der skal være klare aftaler om den enkelte sessions setting og rollerne for terapeut, klient og evt. supervisor. De involverede parter har tavshedspligt.

Klinisk erfaring m. klienter skal dokumenteres skriftligt – skemaer kan downloades her på hjemmesiden.

Du kan her downloade Studieordningen for uddannelsen:

NLP Psykoterapeutuddannelse – studieordning ver. 2, 2018

Vi har gennem årene haft deltagere fra bl.a. Coloplast, Novo, FTF-A, Astra, Lundbeck, Hewlett Packard, Dansk Industri, BDO Scanrevision, Nets, Amcor Flexible, Post Danmark, DSB, SAS, 3 M, ISS Data, Spar Nord Bank, Dong Energy, Statoil, Miljøstyrelsen, Zoo, Brdr. Dahl, Berlingske, Scandic Hotel, Miljøministeriet samt en lang række kommuner, regioner m.fl.

Mød vores undervisere

VÆR OBS PÅ, AT DU FÅR TILMELDT DIG DET RIGTIGE ÅR. NLP MASTERE SKAL MELDE SIG PÅ 3. ÅR

NLP Psykoterapeut 1. år

23.950 DKK momsfrit Tilmeld

NLP Practitioner hold 2-18, modul 1
Datoer: 24/05, 25/05, 26/05 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 2-18, modul 2
Datoer: 21/06, 22/06, 23/06 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 2-18, modul 3
Datoer: 06/09, 07/09, 08/09 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 2-18, modul 4
Datoer: 01/11, 02/11, 03/11 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 2-18, modul 5
Datoer: 13/12, 14/12, 15/12 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Psykoterapeut 3. år

28.000 DKK momsfrit Tilmeld

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 1
Datoer: 31/08, 01/09, 02/09 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll, Lene Bredahl Schroll

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 2
Datoer: 28/09, 29/09, 30/09 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 3
Datoer: 09/11, 10/11, 11/11 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll, Kasha Hansen

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 4
Datoer: 07/12, 08/12, 09/12 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 5
Datoer: 01/02, 02/02, 03/02 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll, Kasha Hansen

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 6
Datoer: 22/03, 23/03, 24/03 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll, Lene Bredahl Schroll

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 7
Datoer: 03/05, 04/05, 05/05 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll, Lene Bredahl Schroll

NLP Psykoterapeut 3. år, modul 8
Datoer: 14/06, 15/06, 16/06 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Ove Schroll, Lene Bredahl Schroll

NLP Psykoterapeut 1. år

23.950 DKK momsfrit Tilmeld

NLP Practitioner hold 3-18, modul 1
Datoer: 20/09, 21/09, 22/09 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 3-18, modul 2
Datoer: 25/10, 26/10, 27/10 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 3-18, modul 3
Datoer: 29/11, 30/11, 01/12 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 3-18, modul 4
Datoer: 03/01, 04/01, 05/01 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Practitioner hold 3-18, modul 5
Datoer: 28/02, 01/03, 02/03 , 09:00 - 16:30
Undervisere: Lene Bredahl Schroll, Ove Schroll

NLP Psykoterapeut 4. år starter august 2019 og slutter juni 2020

Nyheder